Przypominamy o konieczności składania dokumentów podpisanych, kompletnie wypełnionych wraz ze wszystkimi wymaganymi załącznikami, na aktualnych wzorach. Pojawiające się błędy wydłużają terminy wypłaty środków i pochłaniają czas, który mógłby być przeznaczony na weryfikację kolejnego wniosku.
W celu uniknięcia uchybień i błędów we wnioskach składanych przez kolejnych wnioskodawców, przedstawiamy wykaz najczęściej pojawiających się pomyłek dotyczący form pomocy w ramach tarczy antykryzysowej:
- Złożenie wniosku do nieodpowiedniego urzędu pracy. Przypominamy, że w Toruniu funkcjonują dwa powiatowe urzędy pracy:
- PUP dla Miasta Torunia (ul. Mazowiecka 49a),
- PUP dla Powiatu Toruńskiego (ul. Polna 115, 115a).
- Niepełne określenie nazwy wnioskodawcy – prosimy o używanie nazw z rejestrów (KRS, CEIDG).
- Niedokładne wypełnianie wniosków – np. w miejscu nazwy firmy wpisywanie Toruń.
- Załączenie nieaktualnych umów, załączników – w dniu złożenia wniosku prosimy pobrać druki zamieszczone na stronie wskazanej w ogłoszeniu o naborze.
- Złożenie wniosków przez osoby nieuprawnione do reprezentacji firmy.
- Brak kompletu dokumentów – został on określony w zasadach ubiegania się o udzielenie dofinansowań.
- Wnioski złożone papierowo muszą zawierać dwie podpisane przez wnioskodawcę umowy.
- Ponowne złożenie wniosku na to samo dofinansowanie.
- W przypadku dofinansowania dla mikroprzedsiębiorcy, małego i średniego przedsiębiorcy (art. 15zzb) prosimy o zwrócenie uwagi na prawidłowe wypełnienie kalkulatorów i danych w nich zawartych (kolumny dotyczącej wieku pracownika oraz objęcia zwolnieniem ze składek ZUS), a także poprawne przeniesienie wyliczeń do wniosku.
- W przypadku dofinansowania części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną niezatrudniającą pracowników (art. 15zzc) prosimy o wpisywanie numeru PESEL wnioskodawcy oraz zwrócenie uwagi na adekwatną do ilości wskazanych miesięcy łączną kwotę dofinansowania.
- W przypadku pożyczki dla mikroprzedsiębiorcy (art. 15zzd) składanie wniosku o umorzenie pożyczki zamiast wniosku o udzielenie pożyczki.
ZALECENIA
- W przypadku złożenia wniosków drogą papierową, prosimy o dostarczanie dokumentów w kopertach z opisem nazwy formy, o którą się Państwo ubiegacie.
- W przypadku dostarczenia drogą elektroniczną lub papierową, uzupełnienia wniosku lub informacji o rezygnacji z niego, należy podać nazwę podmiotu i datę złożenia wniosku, którego sprawa dotyczy.
- dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od nich składek na ubezpieczenia społeczne dla mikroprzedsiębiorców, małych i średnich przedsiębiorców,
- dofinansowania części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla przedsiębiorców samozatrudnionych
- dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od nich składek na ubezpieczenia społeczne dla organizacji pozarządowych
należy złożyć wnioski do dnia 31 maja 2020 r.
(Za datę złożenia wniosku uważa się datę wpływu wniosku
do Powiatowego Urzędu Pracy!!!)
(Za datę złożenia wniosku uważa się datę wpływu wniosku
do Powiatowego Urzędu Pracy!!!)
Nabór wniosków na niskooprocentowaną pożyczkę z Funduszu Pracy dla mikroprzedsiębiorców jest otwarty do odwołania.