Zasady przyznania i rozliczenia wsparcia pomostowego i inwestycyjnego reguluje Regulamin rekrutacji i uczestnictwa w projekcie „Przedsiębiorczość przepisem na sukces" oraz Umowa na otrzymanie wsparcia finansowego i Umowa o przyznanie podstawowego wsparcia pomostowego.
W celu rozliczenia wsparcia otrzymanego w ramach Umowy na otrzymanie wsparcia finansowego, Beneficjent pomocy zobowiązany jest do :
1) dokonania zakupów towarów i/lub usług ze środków przyznanych na rozwój przedsiębiorczości zgodnie z biznes planem stanowiącym załącznik do Wniosku o przyznanie środków finansowych na rozwój przedsiębiorczości (Załącznik nr 1 do Umowy), w sposób gwarantujący osiągnięcie założonych celów i zadań,
2) zrealizowania inwestycji objętej wsparciem, zgodnie z harmonogramem
rzeczowo-finansowym przedsięwzięcia (Załącznik nr 2 do Umowy),
3) złożenia w terminie 30 dni od dnia zakończenia realizacji inwestycji, oświadczenia o dokonaniu zakupów towarów i/lub usług zgodnie z biznes planem oraz szczegółowego zestawienia poniesionych wydatków inwestycyjnych (towarów lub usług, których zakup został dokonany ze środków pochodzących z dotacji wraz ze wskazaniem parametrów technicznych i/lub jakościowych), zgodnie z załącznikiem nr 3 do Umowy oraz uzyskania akceptacji Beneficjenta dla złożonych dokumentów,
4) poddania się kontroli w miejscu prowadzenia działalności gospodarczej, w zakresie prawidłowości korzystania ze środków finansowych na rozwój przedsiębiorczości i uzyskania pozytywnej oceny realizacji przedsięwzięcia, zgodnej z wnioskiem.
Finansowe wsparcie pomostowe wypłacane jest w miesięcznych transzach. Przed wypłatą kolejnej transzy wsparcia, Beneficjent pomocy powinien:
- rozliczyć środki otrzymane w ramach wsparcia pomostowego na podstawie zestawień wydatków poniesionych w ramach wsparcia pomostowego zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 2 do Umowy,
- przedłożyć Beneficjentowi dokumentację potwierdzającą powstanie obowiązku opłacenia składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne lub potwierdzenia dokonania zapłaty składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne.
Jeśli Beneficjent pomocy nie ma obowiązku samodzielnie opłacać składek na ubezpieczenie społeczne (jest zatrudniony w innej firmie/instytucji) przedstawia zaświadczenie o odprowadzaniu składek na ubezpieczenie społeczne przez jego pracodawcę.
Rozliczenie środków otrzymanych w ramach transz wsparcia pomostowego następuje poprzez przedstawienie przez Beneficjenta pomocy, w okresie do 5 dni roboczych następujących po zakończeniu miesięcznego okresu rozliczeniowego.
Złożenie rozliczenie przed terminem, o którym mowa wyżej nie oznacza zmiany terminu kwalifikowalności wydatków poniesionych w ramach wsparcia pomostowego.
W przypadku niewykorzystania transzy wsparcia pomostowego za okres rozliczeniowy przedstawiony w rozliczeniu, kwota następnej transzy dotacji zostanie pomniejszona o kwotę niewykorzystanych środków.