Wydawca treści

Projekt pilotażowy „Elastyczność i dopasowanie - klucz do poszukiwania zatrudnienia i przeciwdziałania bezrobociu”

Logo projektu Elastyczność i dopasowanie
Tytuł projektu:
„Elastyczność i dopasowanie - klucz do poszukiwania zatrudnienia i przeciwdziałania bezrobociu"

Projekt pilotażowy:
Konkurs „Nowe spojrzenie - nowe możliwości" w ramach programu Ministerstwa Rozwoju Pracy i Technologii „Plan dla Pracy i Rozwoju"

Realizatorzy:
Lider: Powiatowy Urząd Pracy dla Miasta Torunia
Partner 1: Instytut Wspierania Nowych Technologii
Partner 2: Centrum Wsparcia Biznesu



Dane finansowe:
Wartość projektu: 2 085 289,68 zł
Kwota dofinansowania: 2 085 289,68 zł
Źródła finansowania: rezerwa Funduszu Pracy na finansowanie działań aktywizacyjnych realizowanych przez powiatowe i wojewódzkie urzędy pracy w 2021 roku


Termin realizacji:
01.10.2021 r. –  31.12.2022 r.

Data podpisania umowy o dofinansowanie:
11.08.2021 r.
 
Opis projektu:


Cel główny:
Stworzone zostały rozwiązania systemowe, pozwalające zindywidualizować procedurę wyprowadzania osoby ze stanu bezrobocia i zaadaptowanie jej do aktualnych wymogów rynku pracy zgodnie z jej możliwościami, aspiracjami i motywacjami.
Rozwiązanie to opiera się na dostosowywaniu osób z każdej grupy wiekowej do samodzielnego poszukiwania pracy i uczestniczenia w procesach rekrutacyjnych opartych na nowych narzędziach cyfrowych oraz formach komunikacji. Dodatkowo proponowane rozwiązania mają również pomóc personelowi urzędów pracy w animowaniu i koordynowaniu w poszerzony i zmodyfikowany do dotychczas stosowanych sposobów (m.in. przez zastosowanie nowego narzędzia, jakim będzie planowana w projekcie aplikacja internetowa) komunikacji na linii osoba bezrobotna - urząd pracy - pracodawca oraz w ewaluowaniu procesu wychodzenia z bezrobocia z uwzględnieniem dynamiki rynku pracy.

Grupa docelowa:
Uczestnikami projektu były osoby zarejestrowane w Powiatowym Urzędzie Pracy dla Miasta Torunia jako bezrobotne lub poszukujące pracy. Rekrutacja dotyczyła osób pełnoletnich z uwzględnieniem w pierwszej kolejności osób 50 +. Udział w projekcie wzięli także pracownicy PUP oraz lokalni pracodawcy.
 

Główne działania:
Uczestnicy w ramach projektu pilotażowego odbyli ścieżkę szkoleniową, obejmującą konsultacje, szkolenia oraz indywidualne mikroszkolenia, pozwolające na dostosowanie się do szybko postępujących zmian na rynku pracy.  Projekt powstał z myślą o osobach, które są chętne i gotowe do przebranżowienia się oraz zdobycia nowych kompetencji. Sytuacja epidemiologiczna znacząco wpłynęła na obecny rynek pracy. Rozmowy rekrutacyjne prowadzone są coraz częściej w formie zdalnej. Projekt miał na celu podniesienie kompetencji uczestników zakresie cyfryzacji.
Uczestnicy w ramach projektu mieli możliwość nagrania wideowizytówki (autoprezentacji w formie wideo).
Została opracowana aplikacja, która ułatwi komunikację na linii bezrobotny/poszukujący pracy – PUP - pracodawca.
 
Działania:
- rekrutacja uczestników projektu,
- stworzenie aplikacji internetowej,
- szkolenie z Design Thinking dla pracowników PUP,
- szkolenia dla doradców PUP i pracodawców ze specyfiki pracy z pracownikami 50+ (zastosowanie kombinezonów senioralnych),
-szkolenia dopasowane do indywidualnych potrzeb osób bezrobotnych
w wykorzystaniem elementów Design Thinking (pakiet 10 szkoleń, konsultacji, mikroszkoleń),
- szkolenie Inicjowanie i prowadzenie własnej działalności,
- szkolenie ze współczesnych trendów HR,
- stworzenie studiów wideo do tworzenie wideowizytówek,
- zakup tablicy interaktywnej do prowadzenia szkoleń i spotkań online w PUP,
- audyt wizerunkowy PUP,
- opracowanie podręcznika z przeprowadzonych badań,
- organizacja konferencji podsumowującej pilotaż.

Uczestnicy:
- min. 50 pracowników PUP dla MT,
- 20 osób bezrobotnych/poszukujących pracy,
- 20 przedstawicieli pracodawców różnych branż i różnej wielkości.
Zrealizowane działania:
  • 50 pracowników PUP odbyło szkolenie z Design Thinking,
  • zakupiono tablicę interaktywną,
  • 30 osób bezrobotnych/poszukujących pracy odbyło szkolenie RMP,
  • 28 osób bezrobotnych odbyło szkolenie z elementami Design Thinking,
  • 21 przedstawicieli pracodawców wzięło udział w projekcie,
  • wynajęto kombinezony senioralne niezbędne do przeprowadzenia szkoleń związanych ze ścieżką pracownika 50+,
  • stworzono studia video,
  • stworzono aplikację internetową pn: „Mobilny animator rynku pracy",
  • opracowano i udostępniono stronę projektu www.eldopraca.pl.
  • zniwelowano bariery technologiczne,
  • zostały nagrane wideowizytówki przez pracowników PUP dla MT, bezrobotnych/poszukujących pracy oraz pracodawców,
 
Projekt zakończony pod względem rzeczowym.
 

Informacje o publikacji dokumentu

Menu nawigacji