Powiatowy Urząd Pracy dla Miasta Torunia
informuje, że od dnia 24.02.2025 r. do 28.02.2025 r.
istnieje możliwość składania wniosków
o finansowanie składek pracowników przedsiębiorstwa społecznego
w ramach środków Funduszu Pracy
Urząd pracy zwraca część wynagrodzenia pracownika przedsiębiorstwa społecznego będącego osobą zagrożoną wykluczeniem społecznym, odpowiadającą składce należnej od zatrudnionego na ubezpieczenia emerytalne, rentowe i chorobowe oraz część kosztów osobowych pracodawcy odpowiadającą składce na ubezpieczenia emerytalne, rentowe, wypadkowe w pełnej wysokości przez okres 24 miesięcy od dnia zatrudnienia oraz w połowie wysokości przez kolejne 12 miesięcy, do wysokości odpowiadającej wysokości miesięcznej składki, której podstawą wymiaru jest kwota minimalnego wynagrodzenia.
Przed złożeniem wniosku należy zapoznać się z Zasadami finansowania składek pracowników przedsiębiorstwa społecznego.
Formularze wniosków o zwrot składek od zatrudnionego w przedsiębiorstwie społecznym, dostępne są na stronie internetowej Urzędu http://muptorun.praca.gov.pl w zakładce: Urząd/Dokumenty do pobrania/Pracodawcy i przedsiębiorcy/Wniosek Przedsiębiorstwa społecznego o zawarcie umowy o finansowanie składek na ubezpieczenia społeczne.
Prawidłowo wypełnione i podpisane dokumenty należy składać w formie:
- papierowej w Kancelarii Powiatowego Urzędu Pracy dla Miasta Torunia,
- papierowej przesyłając pocztą tradycyjną na adres ul. Mazowiecka 49a, 87-100 Toruń,
- elektronicznej przez platformę ePUAP lub e-Doręczenia.
Za datę złożenia przyjmuje się datę wpływu wniosku do Urzędu.
Powiatowy Urząd Pracy dla Miasta Torunia zaprasza na spotkanie informacyjne, które odbędzie się w siedzibie Urzędu, w dniu 20 lutego 2025 r. o godz. 9.00, I piętro sala nr 20.
Informacje dotyczące finansowania składek od zatrudnionego w przedsiębiorstwie społecznym udzielane są pod nr telefonu 56 65 80 234.
Toruń, 14.02.2025 r.