Finansowanie składek pracowników przedsiębiorstwa społecznego - nabór

Print Drukuj

Powiatowy Urząd Pracy dla Miasta Torunia ogłasza możliwość składania wniosków o finansowanie składek pracowników przedsiębiorstwa społecznego w okresie od 26.02.2024 r. do 1.03.2024 r. Finansowanie dotyczy osób zagrożonych wykluczeniem społecznym. Urząd zwraca część wynagrodzenia odpowiadającą składkom na ubezpieczenia emerytalne, rentowe i chorobowe przez 24 miesiące oraz w połowie wysokości przez kolejne 12 miesięcy, do wysokości odpowiadającej minimalnemu wynagrodzeniu. Przed złożeniem wniosku konieczne jest zapoznanie się z zasadami finansowania.

Formularze wniosków można znaleźć na stronie internetowej Urzędu. Dokumenty można składać osobiście w Kancelarii, przesyłając pocztą lub elektronicznie przez ePUAP. Datą złożenia przyjętą do rozpatrzenia jest data wpływu wniosku.

Priorytetowo rozpatrywane będą wnioski z przedsiębiorstw społecznych, które jeszcze nie korzystały z tej formy wsparcia. Szczegółowe informacje dostępne są pod wskazanym numerem telefonu.

Powiatowy Urząd Pracy dla Miasta Torunia
informuje, że od dnia 26.02.2024 r. do 1.03.2024 r.
 istnieje możliwość składania wniosków
o finansowanie składek pracowników przedsiębiorstwa społecznego
 w ramach środków Funduszu Pracy
 
Urząd pracy zwraca część wynagrodzenia pracownika przedsiębiorstwa społecznego będącego osobą zagrożoną wykluczeniem społecznym, odpowiadającą składce należnej od zatrudnionego na ubezpieczenia emerytalne, rentowe i chorobowe oraz część kosztów osobowych pracodawcy odpowiadającą składce na ubezpieczenia emerytalne, rentowe, wypadkowe w pełnej wysokości przez okres 24 miesięcy od dnia zatrudnienia oraz w połowie wysokości przez kolejne 12 miesięcy, do wysokości odpowiadającej wysokości miesięcznej składki, której podstawą wymiaru jest kwota minimalnego wynagrodzenia. Przed złożeniem wniosku należy zapoznać się z Zasadami finansowania składek pracowników przedsiębiorstwa społecznego.
 
Formularze wniosków o zwrot składek od zatrudnionego w przedsiębiorstwie społecznym, dostępne są na stronie internetowej Urzędu http://muptorun.praca.gov.pl w zakładce: Urząd/Dokumenty do pobrania/Pracodawcy i przedsiębiorcy/Wniosek o finansowanie składek pracowników przedsiębiorstwa społecznego.
 
Prawidłowo wypełnione i podpisane dokumenty należy składać w formie:
  1. papierowej w Kancelarii Powiatowego Urzędu Pracy dla Miasta Torunia, w godzinach 7:30-15:00,
  2. papierowej przesyłając pocztą tradycyjną na adres ul. Mazowiecka 49a, 87-100 Toruń,
  3. elektronicznej przez platformę ePUAP.
Za datę złożenia przyjmuje się datę wpływu wniosku do Urzędu. W pierwszej kolejności rozpatrywane będą wnioski przedsiębiorstw społecznych, które dotychczas nie korzystały z ww. formy wsparcia.

Informacje dotyczące finansowania składek od zatrudnionego w przedsiębiorstwie społecznym
udzielane są pod nr telefonu 56 65 80 234.  
               
                                                                                                                             
Toruń, 19.02.2024 r.  
Informacje o publikacji dokumentu