Aktualności

Komunikat w sprawie elektronicznych zwolnień lekarskich

Print Drukuj
Komunikat w sprawie elektronicznych zwolnień lekarskich

W związku z wzmożoną liczbą zachorowań wśród klientów Powiatowego Urzędu Pracy dla Miasta Torunia, informujemy że  
                     
od dnia 1 grudnia 2018 r. lekarz wystawia tylko zwolnienie elektroniczne.
Powiatowy Urząd Pracy dla Miasta Torunia (dalej: PUP) ma założony profil na Platformie Usług elektronicznych ZUS (PUE ZUS). Wszystkie osoby zgłoszone do ubezpieczenia przez płatnika składek będącego urzędem pracy, tj.: pracownicy, osoby bezrobotne zarejestrowane w PUP lub inne osoby ubezpieczone, w przypadku zachorowania powinny otrzymać od lekarza zwolnienie w formie elektronicznej (e – ZLA).
Wystawienie takiego zwolnienia lekarskiego zwalnia bezrobotnego z obowiązku osobistego stawiennictwa w urzędzie w przypadku zachorowania bądź konieczności sprawowania osobistej opieki zdrowotnej.
Jednocześnie przypominamy, iż w sytuacji gdyby z jakichkolwiek przyczyn zwolnienie lekarskie nie zostanie wystawione w formie elektronicznej, na osobie bezrobotnej spoczywa obowiązek dostarczenia zaświadczenia lekarskiego w terminie 7 dni od dnia jego wystawienia, na postawie przepisów:
* ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz. U. z 2018 r. poz. 1265 z późn. zm.) oraz
* rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 18 sierpnia 2009 r. w sprawie szczegółowego trybu przyznawania zasiłku dla bezrobotnych, stypendiów i dodatku aktywizacyjnego (Dz. U. z 2014 r. poz. 1189).     
 
 

Załączniki

Komunikat w sprawie elektronicznych zwolnień lekarskich
Komunikat w sprawie elektronicznych zwolnień lekarskich.doc 30 KB