Obowiązek zgłaszania ofert pracy do bazy ePraca określonych podmiotów - Powiatowy Urząd Pracy dla Miasta Torunia
Powiatowy Urząd Pracy dla Miasta Torunia informuje, że od 1 czerwca b.r. wchodzą w życie nowe przepisy dotyczące zasad zgłaszania przez pracodawców ofert pracy oraz ich upowszechnienia w bazie ofert pracy (Ustawa z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia).
Zgodnie z art. 83 ust. 2 pkt 1 ww. ustawy, nałożono obowiązek zgłaszania ofert pracy do bazy ofert pracy o nazwie ePraca (dotychczas Centralna Baza Ofert Pracy) na podmioty wymienione w ustawie z dnia 6 września 2001r. o dostępie do informacji publicznej (Dz.U. z 2022 r. poz. 902) - organy władzy publicznej, organy samorządów gospodarczych i zawodowych, podmioty reprezentujące zgodnie z odrębnymi przepisami Skarb Państwa oraz jednostki organizacyjne samorządu terytorialnego.
Zmiany mają ułatwić osobom bezrobotnym i osobom poszukującym pracy znalezienie zatrudnienia.
Oferty pracy należy zgłaszać elektronicznie przez formularz dostępny na stronie www.praca.gov.pl. Wymagane będzie założenie konta pracodawcy, które można utworzyć przy użyciu profilu zaufanego lub kwalifikowanego podpisu elektronicznego. Po zgłoszeniu oferty, wskazany PUP wiodący dokona jej weryfikacji i publikacji w bazie ePraca.
Prosimy o wcześniejsze założenie konta pracodawcy w systemie praca.gov.pl, co pozwoli na sprawne wdrożenie nowych obowiązków.
W razie pytań i wątpliwości prosimy o kontakt z naszymi pracownikami:
- w sprawie ofert pracy: tel. 56 65-80-229, posrednictwo@muptorun.praca.gov.pl
- w sprawie założenia konta na praca.gov.pl: tel. 56 65-80-226, cudzoziemcy@muptorun.praca.gov.pl
Liczymy na udaną współpracę.
-osoby (imienia i nazwiska) od której pochodzą
-adresu (kodu pocztowego, miejscowości, ulicy i numeru domu)
-przedmiotu sprawy, której dotyczy