Przypominamy o konieczności składania dokumentów podpisanych, kompletnie wypełnionych wraz ze wszystkimi wymaganymi załącznikami, na aktualnych wzorach. Pojawiające się błędy wydłużają terminy wypłaty środków i pochłaniają czas, który mógłby być przeznaczony na weryfikację kolejnego wniosku.
W celu uniknięcia uchybień i błędów we wnioskach składanych przez kolejnych wnioskodawców, przedstawiamy wykaz najczęściej pojawiających się pomyłek dotyczący form pomocy w ramach tarczy antykryzysowej: - Złożenie wniosku do nieodpowiedniego urzędu pracy. Przypominamy, że w Toruniu funkcjonują dwa powiatowe urzędy pracy:
- PUP dla Miasta Torunia (ul. Mazowiecka 49a),
- PUP dla Powiatu Toruńskiego (ul. Polna 115, 115a).
W zasadach ubiegania się o udzielenie dofinansowań jest określone, do którego z urzędów należy złożyć wniosek.
- Niepełne określenie nazwy wnioskodawcy – prosimy o używanie nazw z rejestrów (KRS, CEIDG).
- Niedokładne wypełnianie wniosków – np. w miejscu nazwy firmy wpisywanie Toruń.
- Załączenie nieaktualnych umów, załączników – w dniu złożenia wniosku prosimy pobrać druki zamieszczone na stronie wskazanej w ogłoszeniu o naborze.
- Złożenie wniosków przez osoby nieuprawnione do reprezentacji firmy.
- Brak kompletu dokumentów – został on określony w zasadach ubiegania się o udzielenie dofinansowań.
- Wnioski złożone papierowo muszą zawierać dwie podpisane przez wnioskodawcę umowy.
- Ponowne złożenie wniosku na to samo dofinansowanie.
- W przypadku dofinansowania dla mikroprzedsiębiorcy, małego i średniego przedsiębiorcy (art. 15zzb) prosimy o zwrócenie uwagi na prawidłowe wypełnienie kalkulatorów i danych w nich zawartych (kolumny dotyczącej wieku pracownika oraz objęcia zwolnieniem ze składek ZUS), a także poprawne przeniesienie wyliczeń do wniosku.
- W przypadku dofinansowania części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną niezatrudniającą pracowników (art. 15zzc) prosimy o wpisywanie numeru PESEL wnioskodawcy oraz zwrócenie uwagi na adekwatną do ilości wskazanych miesięcy łączną kwotę dofinansowania.
- W przypadku pożyczki dla mikroprzedsiębiorcy (art. 15zzd) składanie wniosku o umorzenie pożyczki zamiast wniosku o udzielenie pożyczki.
ZALECENIA
- W przypadku złożenia wniosków drogą papierową, prosimy o dostarczanie dokumentów w kopertach z opisem nazwy formy, o którą się Państwo ubiegacie.
- W przypadku dostarczenia drogą elektroniczną lub papierową, uzupełnienia wniosku lub informacji o rezygnacji z niego, należy podać nazwę podmiotu i datę złożenia wniosku, którego sprawa dotyczy.
Dodatkowo informujemy, że aby otrzymać wsparcie za miesiąc kwiecień 2020 r. dotyczące:
- dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od nich składek na ubezpieczenia społeczne dla mikroprzedsiębiorców, małych i średnich przedsiębiorców,
- dofinansowania części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla przedsiębiorców samozatrudnionych
oraz
- dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od nich składek na ubezpieczenia społeczne dla organizacji pozarządowych
należy złożyć wnioski do dnia 30 kwietnia 2020 r.
Wnioski, które wpłyną od 1 do 4 maja 2020 r. mogą dotyczyć już tylko dofinansowania od miesiąca maja 2020 r.
Nabór wniosków na niskooprocentowaną pożyczkę z Funduszu Pracy dla mikroprzedsiębiorców jest otwarty do odwołania.